Wyjazd uczniów naszego liceum na Islandię

Kolejna grupa licealistów wyjechała na Islandię w ramach projektu National Prides In a European Context, gdzie spotkała się z przedstawicielami szkół partnerskich. Gospodarzem spotkania była Fjölbrautaskóli Suðurnesja w Keflavik. W wyjeździe uczestniczyły: Aleksandra Bączkowska, Jagoda Kaiser, Michalina Kasprzak, Monika Kozdęba i Sara Kubiak wraz z nauczycielkami: Arletą Marchlewską i Ewą Mieczkowską-Szczekot.
Wizyta w szkole rozpoczęła się od prezentacji szkół i miast partnerskich oraz zapoznania z zadaniami projektowymi.  Następnie oprowadzono nas po szkole i zaprezentowano jej bazę dydaktyczną, m.in. pracownię biologii, w której znajdowały się profesjonalne łóżka szpitalne; pracownię stolarską, w której uczniowie budowali drewniany dom letniskowy; pracownię fryzjerską czy warsztaty do nauki zawodów technicznych.

Kolejnym ekscytującym punktem dnia było spotkanie z prezydentem Islandii Guðni Th. Jóhannesson, który jest bardzo otwartym, serdecznym człowiekiem. Chętnie odpowiadał na pytania uczniów, brał udział w sesji fotograficznej, a na koniec zaprosił wszystkich na podwieczorek w prezydenckiej rezydencji.
Ostatnim punktem dnia było zwiedzanie Perlan – Wonders of Iceland. W planetarium obejrzeliśmy film o powstawaniu zorzy polarnej, zwiedziliśmy jaskinię lodową, a z tarasu widokowego podziwialiśmy przepiękną panoramę Reykjaviku.
W drugim dniu pobytu odbyliśmy wycieczkę objazdową do ajpiękniejszych miejsc na Islandii. Rozpoczęliśmy od Þingvellir, miejsca obrad najstarszego parlamentu na świecie. Następnie obejrzeliśmy wygasły wulkan Kerið oraz Skálholt, najstarszy islandzki kościół. Zaskakującym punktem dnia była zupa pomidorowa, którą zjedliśmy w restauracji mieszczącej się w…szklarni. Jednak największe wrażenie zrobiły na nas wodospad Gullfoss i gejzery.

W ostatnim dniu pobytu na Islandii jedną nogą byliśmy w Ameryce, w miejscu, gdzie stykają się dwie płyty tektoniczne: euroazjatycka i amerykańska. Zwiedziliśmy również UNESCO Global Geopark. Ostatnim punktem był spacer po Reykjaviku, gdzie mogliśmy podziwiać  protestancki kościół Hallgrimskirkja, budynek parlamentu oraz szklaną salę koncertową – Harpa, która mieniła się jak kryształy w krainie lodu.

Podczas kolacji pożegnalnej uczniowie zaprezentowali swoje prace projektowe i odebrali certyfikaty uczestnictwa.

Wyjazd był bardzo owocny, uczniowie rozwinęli swoje umiejętności językowe i nawiązali nowe znajomości.