Erasmus + Flipped Classroom


Flipped classroom-English version

Flipped classroom-filmy instruktażowe

Magazine_flipped_classroom_final  – Podsumowanie projektu w języku angielskim


NOMINACJA DO NAGRODY EDUINSPIRACJE 2020

kategoria: Edukacja Szkolna

http://gala.eduinspiracje.org.pl/eduinspiracje/

https://www.youtube.com/watch?v=jrmTlA41OhA&t=405s

PRELEKCJA O PROJEKTACH ERASMUS REALIZOWANYCH W WYSPIAŃSKIM W SZUBINIE

W sobotę 18 listopada nauczycielki I Liceum Ogólnokształcącego im. S. Wyspiańskiego
w Szubinie p. Magdalena Piekarska, Aurelia Kasprzak i Ewelina Kapsa wygłosiły dwie prelekcje w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy.  Prelekcje dotyczyły w szczególności dwóch projektów Erasmus realizowanych w szkole: „Nowoczesna szkoła wyzwaniem dla współczesnej Europy” (koordynator  A. Kasprzak)
oraz „Flipped classroom – o rewolucyjnej metodzie we współczesnej szkole” (koordynator
M. Piekarska)

Wykłady zostały wygłoszone podczas Forum Praktyków na temat „Motywowanie uczniów
do rozwijania kompetencji językowych”.


Wizyta w Eger

W dniach 1-7 października grupa uczniów wraz z nauczycielami przebywała w Eger na Węgrzech realizując kolejny etap projektu „ Reversed Roles at School: Flipped Classroom and Learning through Teaching” w ramach programu Erasmus+.

Głównym założeniem III Etapu jest regularne prowadzenie lekcji metodą odwróconej klasy z przedmiotów wiodących czyli matematyki i języków obcych.      Podczas pobytu w węgierskiej szkole Andrassy uczniowie mieli okazję uczestniczyć w wielu lekcjach odwróconej klasy oraz nauczyć się podstaw języków partnerów projektu gdyż zadaniem każdej szkoły partnerskiej było zorganizowanie i przeprowadzenie lekcji z języka ojczystego. W myśl metody flipped classroom wszyscy partnerzy nakręcili film instruktażowy –pierwsza lekcję językową, którą przesłali pozostałym partnerom. Na zajęciach w Eger wypełniali zadania przyswajając słowa poznane z filmu.

Wyjazd obfitował nie tylko w naukę języków. Uczniowie z siedmiu krajów (Węgier, Włoch, Rumunii, Grecji, Turcji, Litwy oraz Polski) poznali zwyczaje węgierskie oraz zwiedzili okolice miasteczka, które słynie z wina i wód termalnych. Podczas wycieczki do Budapesztu podziwiali Parlament oraz smakowali kuchni węgierskiej.

Pobyt stanowił również niebywałą okazję do ćwiczenia umiejętności językowych. Wszyscy uczestnicy pobytu w Eger spędzili wiele godzin na rozmowach w języku angielskim ze swoimi rówieśnikami. Wyjazd zaliczają jako niezwykle udany.

Flipped classroom”  na lekcji języka niemieckiego

Dzisiejsza lekcja niemieckiego w kl. II – powtarzaliśmy układanie pytań oraz słownictwo dotyczące rynku pracy. Wykorzystaliśmy techniki „przywiezione” z zeszłorocznych szkoleń zagranicznych w ramach projektu Erasmus.


Flipped classroom”  na lekcjach biologii

Liceum Wyspiańskiego w Szubinie kontynuuje międzynarodowy projekt: ReversedRolesat School: FlippedClassroom and Learning Through Teaching. Tym razem celem lekcji biologii było stworzenie przestrzennego modelu DNA.

W myśl projektu uczniowie w domu zapoznali się z budową, funkcją i  techniką tworzenia łańcucha tego  kwasu nukleinowego.

W trakcie zajęć mieli okazję zastosować swoją wiedzę w praktyce.


„Flipped classroom”  na lekcjach biologii

Już drugi rok nasze liceum kontynuuje metodę nauczania odwróconej lekcji. Metoda ta została zainicjowana w naszej szkole w ramach międzynarodowego projektu: Reversed Roles at School: Flipped Classroom and Learning Through Teaching.
Przed lekcją uczniowie są już do niej merytorycznie przygotowani a podczas zajęć wdrażają posiadaną wiedzę w praktycznych działaniach: tym razem uczniowie szkolili się w technice mikroskopowania.


Kolejny etap projektu Erasmus

Grupa pięciorga  uczniów z naszej szkoły w dniach 12-18 marca przebywała we Włoszech w ramach projektu unijnego Erasmus + pt. „Reversed Roles at School: Flipped Classroom and Learning Through Teaching”. Pobyt w malowniczym miasteczku włoskim Montefiascone  był jednym z dwóch zaplanowanych w projekcie spotkań młodzieży z siedmiu krajów partnerskich tj. Polski (koordynatora projektu), Włoch, Turcji, Grecji, Rumunii, Litwy i Węgier.

W ciągu 5-dniowego pobytu we włoskiej szkole  IISS Carlo Alberto Dalla Chiesa, uczniowie pod kierunkiem swoich nauczycieli wykonywali zadania projektowe związane z metodą Odwróconej Klasy.

Pierwszym zadaniem było zaprezentowanie dowolnego narzędzia internetowego do tworzenia filmów instruktażowych niezbędnych do prowadzenia zajęć metodą Flipped Classroom. Wśród zaprojektowanych narzędzi były takie programy jak: Edpuzzle, Redmenta, Moovly, YouTube Editor, Movie Maker, Videosoftdev i Kahoot. Po prezentacji, każdy zespół tworzył z pomocą wybranego narzędzia film o zwyczajach i kulturze włoskiej. Dzięki tym „tool-torialom” nie tylko nauczyciele lecz również uczniowie zapoznali się z techniką tworzenia materiałów edukacyjnych. Projekt zakłada bowiem czynny udział uczniów w prowadzeniu zajęć metodą odwróconej klasy.

Kolejnym zadaniem było stworzenie komiksu na temat zwyczajów i kultury własnego kraju w dowolnym programie komputerowym. Uczniowie liceum wybrali ToonDoo, w którym zaprezentowali w żartobliwy sposób zwyczaje świąteczne oraz scenki z życia polskiej szkoły.

Nie lada wyzwaniem okazała się debata uczestników na temat kontroli rodzicielskiej w sieci. Debata odbyła się według ściśle obowiązujących reguł. Po zapoznaniu uczniów z zasadami prowadzenia debat, uczniowie-reprezentanci wszystkich partnerskich szkół odbyli owocną dyskusję przedstawiając argumenty za i przeciw. Zadanie to nie należało do łatwych lecz wywołało najwięcej emocji.

Ostatnim zadaniem było stworzenie przez wszystkie zespoły internetowego słownika matematycznego. Będzie on dostępny wkrótce na stronie internetowej projektu, którą zaprojektowali uczniowie z Rumunii. Słownik zawiera terminologię z różnych dziedzin matematyki w języku angielskim oraz językach partnerów projektu. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele będą mogli z niego korzystać podczas zajęć matematyki prowadzonych w języku angielskim. W naszym liceum takie zajęcia odbywają się już drugi rok.

Po codziennej pracy nad realizacją projektu, uczniowie wraz z nauczycielami mieli okazję zwiedzić miasteczko Montefiascone położone w regionie Lacjum oraz jego okolice. Nad urokliwym miasteczkiem górują dwie historyczne budowle: Katedra oraz  letnia  rezydencja papieska  Rocca dei Papi. W dole rozciąga się jezioro Bolsena przyciągające na letni wypoczynek mnóstwo turystów.

Młodzież miała również okazję poczuć niezwykły klimat   Bagnoregio- starożytnego miasta na skale założonego przez Etrusków w VI w p.n.e.  To najczęściej odwiedzane przez turystów miejsce w stołecznym regionie Lacjum.

Największą turystyczną atrakcją wyjazdu był pobyt w Rzymie. Wspólne zdjęcie przy Fontannie di Trevi, odpoczynek na Schodach Hiszpańskich, zwiedzanie wnętrza Koloseum oraz spacer na Placu Watykańskim pozostawiły niezatarte wrażenia na wszystkich uczestnikach mobilności.

Podczas pobytu we Włoszech uczniowie Liceum: Mateusz Sądel (klasa I),Wiktor Borzych, Amadeusz Leszczyński, Adam Wencka (klasa II) oraz Kinga Kalinin (klasa III) pod opieką Magdaleny Piekarskiej oraz Ewy Mieczkowskiej –Szczekot mieli nietuzinkową okazję nawiązania kontaktów z rówieśnikami z innych krajów oraz zdobyć doświadczenie w posługiwaniu się językiem angielskim. Nawiązane znajomości z pewnością będą kontynuowane, co przyczyni się do polepszenia umiejętności językowych tak niezbędnych w dzisiejszych czasach. Uczniowie podczas pobytu mieszkali u rodzin włoskich, więc z bliska poznali zwyczaje oraz kuchnię włoską. Pobyt w Włoszech to moc niezapomnianych wrażeń i doświadczeń. Długo będziemy go wspominać.

Na uczestników projektu czeka kolejna przygoda w węgierskim miasteczku Eger. Węgierskich przyjaciół zapoznaliśmy podczas rozmowy na łączach Internetu. Uczniowie po obu stronach dowiedzieli się wiele o swoich szkołach i regionach, w których mieszkają. Podczas pobytu na Węgrzech partnerzy projektu między innymi uczestniczyć będą w lekcjach języka węgierskiego metodą odwróconej klasy. Wkrótce zaczniemy przygotowania do wyjazdu.


Stacja zadaniowa- kolejny etap projektu

Witam pierwszoklasistów !

Wysyłam Wam ogólną instrukcję do stacji zadaniowej którą zrealizujemy w środę na lekcji.

Szczegółowe zadania przypisane do poszczególnych stacji znajdziecie na właściwych stanowiskach w środę.

Reversed Roles at School: Fiipped Classrooom and Learning Through Teaching

Witam w projekcie stacji zadaniowej.

Zadanie nauczyciela – koordynacja zadań. pomoc przy konsolidacji wniosków z lekcji.

Zadanie ucznia –

Przeczytaj uważnie polecenia poszczególnych stacji zadaniowych. Jest ich 5. Zaczynasz pracę pilnując kolejności od nr stacji takiej samej jaki zostanie nadany Twojej grupie. Najpierw musisz zidentyfikować miejsce poszczególnych stacji. W poszukiwaniu stacji ruszają wszyscy członkowie grupy. Pamiętaj w szkole trwają lekcje, prosimy o ciszę i dyscyplinę.

  • Na wykonanie zadania Twoja grupa ma 5 minut i z wykonaną kartą zadaniową wraca do nauczyciela w celu przydziału następnej stacji.

Wszystkie rozwiązane przez Twoją grupę karty ćwiczeniowe zbierz do Twojego portfolio.

Stacja 1

Hol główny

Stacja 2

Aula szkolna

Stacja 3

Korytarz przy sali gimnastycznej

Stacja 4

Korytarz przy gabinecie p. pielęgniarki

Stacja 5

Miejsce przy wejściu do laboratorium chemicznego


Wizyta zagranicznych gości

Wizyta nauczycieli ze szkół partnerskich dobiegła końca. Wszystkie szkoły uczestniczące w projekcie Erasmus+ „Reversed Roles at School: Flipped Classroom & Learning Through Teaching” zostały przeszkolone i mogą pełną parą rozpocząć realizację zadań projektowych.

Szkolenie obejmowało założenia metody Odwróconej Klasy oraz sposoby wykorzystywania technologii na lekcjach prowadzonych tą mało popularną jeszcze w Polsce metodą. W programie intensywnego  pięciodniowego szkolenia  znalazły się takie narzędzia jak: Camtasia Studio, OBS, Ezvid, Powtoon, Kahoot oraz H5P. Nasi zagraniczni goście zapoznali się również z Edmodo i Moodle- edukacyjnymi platformami wykorzystywanymi do e-learningu.

Instruktorem prowadzącym szkolenie był  Marcin Czyżuk – wykładowca z Wyższej Szkoły Bankowej.

W szkoleniu uczestniczyli:

Maria Ntantami                        Grecja

Paraskevi Melegkou                 Grecja

Lidia Iliea                                    Rumunia

Simona Moldovana                  Rumunia

Jolita Stankevičienė                  Litwa

Milda Vasiliauskienė                      Litwa

Éva Kálmán                Węgry

Katalin Tajtiné Bondár                 Węgry

Hasan Biber                               Turcja

Mehmet Yaran                          Turcja

Serena Lenza                             Włochy

Donatella Genga                      Włochy

Ewa Mieczkowska-Szczekot   Polska

Lidia Leciejewska                     Polska

Magdalena Piekarska              Polska

Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymali certyfikaty potwierdzające zdobycie wiedzy, którą z pewnością przekażą  kolegom ze swoich szkół. Ideą projektu jest bowiem dzielenie się najnowszymi trendami w edukacji  w celu poprawy jakości nauczania we wszystkich szkołach europejskich.

Nasi goście spotkali się z rodzicami uczniów klasy I i II aby opowiedzieć krótko o swoich wrażeniach z pobytu w Polsce oraz przekonać o zaletach metody, która już od września wdrażana jest w naszej szkole. Na koniec wizyty goście udali się z wizytą do  Burmistrza Szubina Artura Michalaka, z którym rozmawiali na temat szkolnictwa w naszej gminie.  Szkolenie zakończyło się   parogodzinnym  planowaniem kolejnego etapu projektu.

Wszystkim nauczycielom i uczniom życzymy sukcesów w pracy nad projektem.

Tekst: M. Piekarska


Witamy gości!

Od dzisiaj w naszej szkole goszczą nauczyciele ze szkół partnerskich naszego projektu Erasmus.

Nauczyciele przyjechali z Włoch, Litwy, Turcji, Rumunii , Węgier i Grecji.

Będą  zapozanawać się z metodą odwróconej klasy i sposobami jej wdrażania.

1

link do grupy facebook


Kolejna „odwrócona lekcja”

Pierwszy sukces flipped classroom – „odwrócona lekcja” w ramach międzynarodowego projektu:

Reversed Roles at School: Flipped Classroom and Learning Through Teaching.

Autorami projektu są:

Czubaj Natalia, Piotrkowska Michalina, Makowiecka Weronika i Komasa Sylwia z klasy IIIa (biologia rozszerzona)


Kolejna lekcja w ramach nowego projektu

Przygoda z flipped classroom – „odwrócona lekcja” w ramach międzynarodowego projektu:

Reversed Roles at School: Flipped Classroom and Learning Through Teaching.

Celem lekcji było kształcenie umiejętności przetwarzania wiedzy teoretycznej na praktyczną.

Temat: Potrafię wykonać przestrzenną strukturę DNA


Pierwsza lekcja w ramach nowego projektu

Rozpoczynamy przygodę z flipped classroom – „odwróconą lekcją”

w ramach międzynarodowego projektu:

Reversed Roles at School: Flipped Classroom and Learning Through Teaching.

Idea tej metody jest bardzo prosta. Odwracamy tradycyjny model lekcyjny, zaczynając niejako od końca – od pracy domowej.

Głównym celem zadania domowego nie jest utrwalenie nabytych w czasie lekcji wiadomości, a przygotowanie się do tego co będzie.

W tym celu nauczyciel przygotowuje uczniom „pakiet startowy” z najważniejszymi materiałami dotyczącymi następnej lekcji (filmy, artykuły, quizy, prezentacje).

Dziś na biologii uczniowie tą metodą odbyli lekcję pt.: „Potrafię posługiwać się mikroskopem i sporządzać proste preparaty mikroskopowe”.

Za tydzień klasa I odbędzie tą metodą lekcję: „Znam przestrzenną budowę DNA i potrafię sporządzić jego model”.


Nowy projekt Erasmus+

 

Od września 2016r. przez dwa lata w liceum będzie realizowany projekt międzynarodowy w ramach programu Erasmus + (Akcja 2: Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, Partnerstwo strategiczne – wymiana szkół).

Nasza szkoła została koordynatorem projektu, który nosi tytuł : Reversed Roles at School: Flipped Classroom and Learning Through Teaching.

Spośród 300  złożonych wniosków , zatwierdzono 77 , w tym nasz projekt , który otrzymał 98, 5 punktów na 100 możliwych i został sklasyfikowany na 3 miejscu w kraju.

Partnerami projektu będą szkoły z następujących krajów :  Włochy, Grecja, Turcja, Rumunia, Węgry i Litwa.

Celem projektu jest wprowadzenie do edukacji innowacyjnej metody nauczania, jaką jest „flipped classroom” , czyli metoda odwróconej klasy.

Projekt przewiduje wyjazdy warsztatowe uczniów do krajów partnerskich , a budżet pokrywany jest całkowicie przez Unię Europejską.

Koordynatorem projektu  jest p. Magdalena Piekarska.