PORTUGALIA
14-18 lutego 2022
Swoja wizytę w Portugalii uczniowie szubińskiego liceum rozpoczęli od poznania partnerskiej szkoły – Escola Secundária Dr. Augusto César da Silva Ferreira. W jej murach spotkali się z Carlosem Miguelem Maximiano de Almeida Coelho, członkiem Parlamentu Europejskiego w latach 1994- 2019, z którym dyskutowali m.in. na temat polityki migracyjnej, ochrony dziedzictwa narodowego, wpływu pandemii na gospodarkę czy konfliktu Rosji z Ukrainą. Zdalnie spotkali się również z pracownikiem Casa da Europa z siedzibą w Lizbonie, instytucją zajmującą się popularyzacją działań Unii Europejskiej w Portugalii.
Część wyjazdu poświęcona była także poznawaniu kraju partnera projektu. Uczniowie zwiedzili między innymi Salinas, czyli kopalnię soli w Rio Maior, w której otrzymywano sól z wód głębinowych oraz stanowisko archeologiczne Villa Romana, datowane na okres późnego Cesarstwa Rzymskiego (III-V wiek). W malowniczym miasteczku Sintra podziwiali wystawne rezydencje i pałace. W Lizbonie zaś zwiedzili Klasztor Hieronimitów – zbudowany w XVI wieku na polecenie króla Manuela I jako wyraz dziękczynienia za szczęśliwą wyprawę Vasco da Gamy do Indii, a także Torre de Belem, Pomnik Odkrywców, Elevador de Santa Justa i Plac Comercio.Zachwycili się także wąskimi i stromymi uliczkami oraz kamienicami wyłożonymi kafelkami azulejos i klimatycznymi kafejkami, w których można skosztować lokalnych specjałów przy melancholijnej muzyce fado. W Peniche, nadmorskim miasteczku, zwiedzili „Museu Nacional da Resistência e Liberdade”, natomiast w Óbidos – średniowieczną fortyfikację otaczającą swoimi murami najstarszą część miasta. A Nazare, europejskie centrum surfingu, zachwyciło ich pięknymi plażami i wysokimi falami.
Kolejne spotkanie uczestników projektu „Śladami naszych przodków- europejskie regiony na przestrzeni czasu” odbędzie się w marcu w Chorwacji.

24 lutego 2021
Na platformie zoom uczniowie z krajów partnerskich prezentowali miejsca związane z II wojną światową i Unią Europejską. Miejsca te będą mogli zwiedzić podczas mobilności.
Oto link to mapy stworzonej przez uczniów:
https://padlet.com/maternefranz/s8qfjk7c8cyvfnrz
20 grudnia 2020
Zarys projektu:
16 grudnia 2020
Poznaliśmy się! Na platformie Zoom odbyło się spotkanie zapoznawcze koordynatorów oraz uczniów z grup projektowych. Uczniowie opowiedzieli o swoich szkołach i miejscach zamieszkania. Przedstawili również swoje oczekiwania względem projektu.
Franz Materne- koordynator z Niemiec Susanna Mereu- koordynator z Włoch Dubravka Stiglic- koordynator z Chorwacji Maria Eugenia Reis- koordynator z Portugalii
26 listopada 2020
W drodze głosowania wybraliśmy logo projektu. Zwycięzcą jest Silvia Gallitelli z Włoch.

2 września 2020
Z dniem 2 września rozpoczynamy nowy projekt.
Tytuł projektu:
„Auf den Spuren unserer Vorfahren – Europäische Regionen im Wandel”
„Śladami naszych przodków-europejskie regiony w okresie przejściowym”
Cel projektu
Zapoznanie z działalnością Unii Europejskiej w kontekście skutków II wojny światowej.
Partnerzy:
#Quirinus Gymnasium Neuss
Neuss, Niemcy- koordynator

#ISTITUTO ISTRUZIONE SUPERIORE BERNALDA
Ferrandina, Włochy
# Privatna gimnazija i strukovna škola „Svijet”
Zagrzeb, Chorwacja
# Escola Secundária Dr. Augusto César da Silva Ferreira,
Rio Maior, Portugalia
# I Liceum Ogólnokształcące im. S. Wyspiańskiego
Szubin, Polska